فاطمه رهبر در گفت و گو با عصرایران با بیان اینکه برنامه های نوروزی صدا و سیما در سال 88 نسبت به سال 87 افت محسوسی داشته است بیان داشت: با وجود صرف هزینه و وقت زیاد صدا و سیما نتوانست بهترین نتیجه را در برنامه های نوروزی 88 بگیرد و چون من امسال در تهران حضور داشتم با هدف بررسی برنامه های نوروزی با دقت این برنامه ها را دنبال می کردم و افت برنامه های نوروز 88 نسبت به سال قبل محسوس بود.

نماینده تهران اضافه کرد: سریال های نوروزی صدا و سیما تکراری بود و به خصوص سریال های ایرانی برنامه هایی نبود که مردم انتظار داشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی نحوه پخش لحظه تحویل سال در سیما را دور از انتظار دانست و خاطرنشان کرد: اگر بگوییم اشتباه شد که هر 8 کانال سیما نسبت به لحظه تحویل سال بی تفاوت بودند درست نیست و مسوولان صدا و سیما باید بدانند مردم دوست دارند در لحظه تحویل سال برنامه های معنوی و شاد از سیما پخش شود در حالی که امسال شاهد این برنامه ها نبودیم.

رهبر با تاکید به اینکه کمیسیون فرهنگی به زودی عملکرد سیما را در پخش برنامه های نوروزی بررسی خواهد کرد گفت: صدا و سیما نتوانست در نوروز 88 نمره خوبی بگیرد و برنامه های آن با بی سلیقگی، کوتاهی و کم دقتی آماده شده بود و به همین دلیل منتظر شنیدن توضیحات مسوولان صدا و سیما درباره برنامه های نوروزی هستیم.

وی در پایان با اشاره به نظرخواهی صدا و سیما از شهروندان در باره برنامه های نوروزی خود اظهار داشت: در این نظرخواهی ها مردم عمدتا اعلام می کردند کلاه قرمزی بهترین برنامه بود و نشان می دهد که سیما نتوانسته برنامه های مورد نظر بزرگسالان را پخش کند.

رهبر در خصوص فیلم های خارجی نوروز نیز گفت: این فیلم همزمان با خارج از کشور در ایران پخش شد و اصلاحات آن به حدی بود که به اصل فیلم خدشه وارد شده بود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا